Bobacken

Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Idag har jag sträckläst

Av Yvonne - 20 december 2013 21:19

ut boken en annan mans grav. Jag var bara tvungen för det var så spännande. Den föredetta polisen Rebus kan verkligen röra om i grytan så både poliser, bovar och vanliga människor blir uppretade, men... han har en gillar hans gamla metoder. Rebus och kommisarie Frost liknar varandra en hel del. Boken är väldigt bra skriven och när man läser så är det som att se en engelsk deckar film framför sig. Skjönt att den boken är utläst nu. Nu kan jag ta det lite lugnare med dom andra som det itne är 14 dagars lån på.

 

 

Ian Rankin har skrivit 12 - 13 böcker innan den här boken som är den senaste. Vet inte om alla handlar om Rebus. Det får jag kolla upp med tiden för den här boken var väldigt bra. Rebus är en vågad och en envis figur som kör sin stil och det kunde har slutat illa. Mer om boken kan ni läsa i ett tidigare inlägg, om ni scrollar lite nedåt i bloggen.

 

I morse vid 9 tiden när jag steg upp, så såg det ut som om himlen brann när solen steg upp.

 

     

Himlen var klar ett tag men sedan mulnade det på igen och det blev åter en grå dag. Det ska blåsa upp till helgen ordentligt säger dom och till Julafton så kommer det bli riktigt varmt för årstiden. Jag fick ett infall att göra lite Julgodis idag som jag frös in, för säkerhets skull. Jag kan inte ha godis hemma, för det äts upp lika fort. Jag hade köpt en marsipan "korv" på Willys och jag tänkte jag skulle prova p att testa hur marsipan och chocklad boll smakade ihop. Marsipanen var söt, len och mjuk. Den smälte i munnen som marsipan ska göra. Jag gjorde en stats chocklad bolls smet och gjorde 15 bollar med en kärna marsipan i. Det blev väldigt gott, men man ska nog inte äta för mycket. Jag stoppade in dom i fryset och jag tar inte fram dom förrän på Julafton. 

 

Den här gången ska jag ta det lungt med all godis tror jag. Jag ska koka lite vanlig Jasmin ris som jag redan har hemma och sedan blanda det med lite hårt vispad laktos fri grädde. Sedan tänkte jag röra i apelsin bitar eller någon annan saftig frukt och sedan strö över med hackad chocklad. Det blir nog mumsigt att ha som efterrätt. Hoppas bara att jag nu får till lutfisken så den blir bra. Har alldrig tidigare tillrett lutfisk, men jag kunde ju få till Julskinkan rätt bra förr i tiden, och då hade jag ju bara läst mig till hur jag skulle göra. Ingen hade visat mig hur man gjorde.

Ja ja, jag får ju äta lutfisken själv, hoppas jag får till såsen också, för det är den som är godast tycker jag. Lutfisken smakar inget vidare utan den vita såsen. Det blir kokt broccoli och lite ris och andra grönsaker till lutfisken. Ingen kokt potatis. Stärkelsen får min mage att inte må så bra. Jag är tvungen ändå att använda lite potatismjöl i såsen, för glutenfritt mjöl får inte såsen att tjockna.

 

Obs! Såg ni på sista avsnittet av Dallas igår kväll? Jag vet en av er som gjorde det i alla fall. Jag missade någon minut i slutet för min inspelningsbara box hade inte fått med det. Jag har haft fullt upp på torsdagarna att spela in program. Jag har följt flera serier som sänts precis samtidigt. Igår kväll så var det också hästtävlingar  från London på Eurosport, och så sändes dubbla avsnitt av Under the dome, som hade säsongs avslutning igår kväll också. Hoppas Barbara blev räddad i slutet så han slapp bli oskyldigt hängd.

 

Det får räcka för denna gång och jag säger ta det lugnt så ses vi snart igen.

 

 

 


 

 

 

 
 
inger Rozén

inger Rozén

21 december 2013 00:07

Godkväll på dig!
Vill berätta slutet.Det var inte Barnes som sköt Jr.Utan den deckarkillen Bum eller va han hette.Utav vänskap med Jr,som hade canser.
Christopher fick veta att mamma Pamela var död.MEN Elena har något skumt för sig.Å det får vi veta i nästa sesong.Emma har satt dit sin far för knarkleveranser.Och hon gav John Ross en väska med spännande innehålli utbyte mot sex.Jag gissar att det kommeratt bli bebisar där så lilla frun blir rosenrasande.Men mera spänning är att vänta!
Jag ska önska mig denna del till 70års present.GOD NATT!Inger

http://Chintohs.blogspot.se

 
Fenixmona

Fenixmona

21 december 2013 07:45

Har inte sett Dallas på flera år. Inte så mycket som blir sett när man intar sängen vid åtta på kvällen...men det är ju ett måste om man ska orka med jobbet.
Här blir inte så mycket godis men det som är, är ändå för mycket, för jag kan ju inte låta bli det...Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards