Bobacken

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Yvonne - 13 december 2013 19:48

Jag har haft en vanlig dag utan något firande. Har inflammationer i musklerna och försöker att ta det lugnt, men idag begav jag mig ut en sväng med bilen och handlade lite och lånade mer böcker som jag stått på kö för att låna, och... så lånade jag Flickan under jorden och känslan av död av Elly Griffiths. Jag har 50 sidor kvar att läsa ur boken jag senast lånade av Elly. Dom jag stått på kö på heter En annan mans grav av Ian Rankin och P.D James bok När döden kom till Pemberley som är en historisk deckare som PD hittat på om Jane Austins poppulära Mr Darcy och Elisabeth. Det ska bli spännande att se hur hon har skrivit den boken men först efter att jag läst färdigt en orolig grav så måste jag börja läsa En annan mans grav, för det är 14 dagars lån på den. Hoppas den är lättläst och spännande, men annars får jag ta en annan i högen av böcker jag lånat.

 

 

Det damp ner ett brev från trafikverket idag också, som om jag inte redan har fått en massa extra utgifter. Det var inga böter som tur var men mitt körkort går ut den 25 januari och precis nu före Jul så skickar dom ut inbetalningskort, och så måste man bege sig till fotografen. Man måste sedan ha ett giltigt leg eller körkort för att kunna få ut det nya körkortet också så man får inte betala in för sent så det gamla körkortet hunnit gå ut. Om jag hade anat att att det skulle komma ännu mer utgifter så hade jag försökt hålla i Julklapps pengarna mer. Elräkningen blev 100:- dyrare också denna gång för jag har förbrukat el som bara den tydligen. Jag har brassat på med varmluftsfuktaren vet ja, och det har varit skönt för ögonen men inte bra för musklerna. Torr värme å kyla ska det va för mina onda muskler om dom ska må bra, men då torkar mina ögon ut. Jag får försöka hitta en bättre balans för både kropp och plånbok. Jag kom på att jag snart har en annan extra utgift också, min elvisp håller ju på att ge sig. Den har börjat föra oväsen men än är det inte så farligt så jag kör på, men tar det lite extra lugnt så den ska håll så länge som möjligt. Den här hösten har det bra drällt in räkningar så nu hoppas jag att det lugnar ner sig till våren så jag kan spara i lugn och ro. Nä nu måste jag tänka på mer roligare saker så jagmår lite bättre. Ska ta och försöka koppla av och läsa ut En orolig grav, så blir det nog bra till slut. Ha en skön helg nu på er, och ta det lugnt.

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards