Bobacken

Alla inlägg den 1 december 2013

Av Yvonne - 1 december 2013 23:32

Jag har instruktioner från Vicke hur man gör regn, och jag tänkte att jag skulle försöka få till snö på liknande sätt. Jag testade olika sätt för det blev itne bra i början, till slut om jag använde svart bakgrund så blev det lite bättre, men bilden blev lite mörkare än originalet.

 

 

Det blev väldigt smått, men ändå blev det lite snö i alla fall.

Jag var inne på en sida där jag såg någon göra en pensel av snö, så då gjorde jag på det gamla hederliga sättet, när man gör penslar av en bild. Då blev det så här i stället till slut.

 

Snön kanske blev lite för vi, kanske. Jag får testa att göra en lite gråare snö nästa gång. Men nu måste jag vila handen, jag har klickat en hel del på musen denna 1:a advent.

Hoppas förresten att ni haft en skön söndag och 1:advent. Tiden går så himla fort och snart är det Jul. Jag måste köpa en ny elvisp igen, och så naturligtvit så har jag förlagt kvittot med garantin. Den kostade inte så mycket visserligen men jag vet att jag hade kvittot i kartongen men att jag lade den någon annanstans senare, för texten började ju försvinna. Nu för tiden så får man vara väldigt rädd om kvittona, för man får inte en skriven garantilapp längre i vissa affärer. Jag har lagt några av dom senaste köpens kvitton i en burk nu, så dom får vara ifred så texten inte slits bort. Jag använder elvispen rätt mycket för jag bakar glutenfritt bröd minst 2 ggr. i veckan och smeten/degen ska vispas i 5 minuter innan den hälls i en bröd form. Jag får kolla på Netto om dom har kvar dom där elvisparna dom sålde för 99:-. Men denna gången ska jag stoppa kvittot/garantin i burken, på en gång.

Ha nu en fin start på veckan.

 



Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards