Bobacken

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Yvonne - 4 december 2013 14:30

Jag har inte ätit lutfisk på jättemånga år, och det var andra då som alltid gjorde iordning lutfisken. Det är så stora förpackningar i affärerna och så mycket äter jag inte på en middag. Det finns inte heller mindre förpackningar, det har jag kollat. En expedit jag frågade sa att man nog kunde frysa in den färdig lagade fisken igen. Om jag ska erkänna så tycker jag att den vita såsen är godare, utan den så smakar inte lutfisken så bra, tycker jag. Jag har hittat glutenfria recept på nätet och istället för mjöl kan man använda andra produkter som binder upp såsen. Tur att det finns andra alternativ.


Klockan 14:27 så var jag inne i programmet Stellarium igen för att kolla hur nära månen var. Idag var månen närmast hittills och den hade varit ännu närmare. Den var 358787 km ifrån jorden och var på väg utåt. I förrgår så tittade jag in i programmet precis lagom då den saktade in och vände. Då var den som närmast 362003 km ifrån jorden. Enligt uppgifter jag sett så ska den pendla mellan 364000 - 406700. Många tycker att den är väldigt stor, fortfarande. Det är därför jag kollar. Den låg ju som närmast i sommar, då den var en supermåne.

 


Ni får ursäkta mig idag. Av någon anledning så kan jag inte ladda upp några bilder från min dator. Det är nog något vajsing på bloggen tror jag, för det bara snurrar och snurrar Å händer ingenting. Däremot kan jag klistra in dessa roliga gubbar från den här sidan.

 

http://www.allsmileys.com/



Idag har solen skinet från en klar himmel och det har knappt blåst någonting. Jag tog en tripp till Willys för att handla och jag var inte ensam om att göra det. Väldigt många var i farten idag och jag vet inte om det kan bero på ovädret som ska dra över oss imorgon. Många tar det säkra före det osäkra och det är väl bra att folk verkligen lyssnar på väderrapporterna nu för tiden.

 



Som vanligt så var det saker jag glömde köpa, som toapapper tex. Jag var på väg dit i början, men så stod det upp packare ivägen så jag tänkte att jag tar toapapperen på tillbakavägen, å då glömde jag ju naturligtvis rullarna. Om jag hade skrivit ner vad jag skulle ha så hade jag ju förhoppningsvis inte glömt dom. Ja ja, jag har 5 st rullar kvar så dom ska väl räcka till på söndag, då jag tänkt handla igen.

 



Ja imorgon får vi se vad för busväder vi får. Stormvarning var det väl i alla fall och sedan får vi se om nederbörden kommer ner som regn eller snö. Lite kallare blir det efteråt så det lär frysa på. Ta det lugnt då och sätt på broddar på skorna så ni inte gör illa er.

 


Ha det så gott så länge.

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards