Bobacken

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Superprognosen från USA, spår fint väder resten av sommaren

Av Yvonne - 13 juli 2013 13:10

Det läste jag i aftonbladet igår kväll, när jag satt ute på Bobacken och njöt av en vacker skymning.

Mer om det kan ni läsa här. KLicka på bilden så blir den större.

 

 

Visst låter det underbart. Efter en lång lång kall vinter så hoppas jag att det blir en lång lång härlig sommar.

 

Ute vid Bobacken igår så var det mycket folk i farten vid badplatsen Sandviken bredvid. Och ute i viken lite senare så körde 3 ungdomar runt i sin båt och hade kul när dom tränade på att åka vattenskidor.

 


 

Min kameras filmer blir inte så tydliga när jag zoomar in föremål på långt håll, men jag filmar lite för skoj skull, så jag får träna lite att mixtra ihop lite filmklipp i den här datorns Movie Maker som är en nyare version än den jag hade i xp:n.

Det ska blåsa lite mer idag enligt: http://www.lidkopingsurf.se/node/8 som är en lokal väderstation där jag bor. Jag är rätt trött idag också och jag måste hålla i slantarna lite. Dom försvinner så lätt sommartid när man åker omkring med bilen lite mer. Jag brukar försöka slå flera flugor på en gång, om jag ska åt samma håll.

Här kommer lite nya bilder från gårdagens tur ut till Bobacken. Hoppas ni inte tycker jag är för tjatig. Jag ska ta en tur till ett vattenfall lite längre fram som ligger vill Halle & Hunneberg, vid vargön. Men jag tänkte jag skulle slå två flugor på en gång och åka dit när jag tar en sväng till Nossebro marknad. Förra gången när jag tänkt åka dit, så hällregnade det, så det blev inget av. Ha nu en fortsatt trevlig helg på er, ha det så gott.

 

                   

 
 
Fenixmona

Fenixmona

14 juli 2013 08:01

Väder är intressant, men jag tror fullt o fast på min prognos för Uddevalla och hittills har den stämt till punkt och pricka! Något svampår lär det inte bli här denna höst, men det gör inte så mycket för det var desto mer svamp i fjol så den räcker ett år till! Här blir det två veckors semester med djuphavsfiske, ska bli himla spännande! Se hoppas jag på makrillfiske här hemma! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

14 juli 2013 11:36

Va skoj :) Man blir avis.

 
Fenixmona

Fenixmona

14 juli 2013 08:04

Fick du min kommentar???Det blev konstigt här när jag skickade iväg den...Kramen

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

14 juli 2013 11:35

Jupp! Jag fick den :)

 
syren

syren

15 juli 2013 21:49

Det kommer säkert att bli en varm och skön sommar,för här i Kristianstad har det varit skön väder så det kommer säkert att fortsatta.Fin video,tycker du fick in den bra.Underbara bilder! kram

http://syren-syren.blogspot.com

 
inger Rozén

inger Rozén

18 juli 2013 16:58

Hej o hå!
Så skönt med värmen.Idag tyckte jag det blev lite väl häftigt.
Har köpt mig sandaler!Ecco dojer.Och hoppas de håller sommaren.Ha det gott!Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

Yvonne

19 juli 2013 10:58

Hoppas det :) Jag är så himla nöjd med mina Teva sandaler.

 
inger Rozén

inger Rozén

22 juli 2013 23:27

Hej!
Så vackra kort!
Jag har köpt Ecco sandaler,Sköna.
Men nu har ja problem med vänster öga.Köpt salva.Ej allergi.
Värmen kommer!Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

Yvonne

23 juli 2013 18:47

Hoppas ögat snart blir bättre. Dom kan lätt bli irriterade av för mycket sol och blåst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards