Bobacken

Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Yvonne - 9 juli 2013 22:57

Smillan blev aldelles skogstokig idag stackar´n. Jag tog med mig bilfilten upp till lägenheten, för jag tänkte jag skulle tvätta den. Minns faktiskt inte när jag tvättade den senast, och den är av tjock fet ull. Man kan riktigt känna fårdoften i den. Jag brukar sitta på den när jag är ute vid Bobacken så den har nog också en massa andra dofter i sig som inte jag känner, men Smillan kände något som inte var till hennes behag. Hon reste ragg och blev riktigt skrämd av den, precis som när jag försökte bjuda henne på kokt gädd rom. Då började hon morra och fräsa. Däremot Nossan hade inget emot filten, men hon har nog förlorat lite av doftkänseln kanske.

 



Jag filmade Smillan när jag försökte få henne komma nära filten och lugna ner henne. Men jag jag fick ge upp, för hon skärrade upp sig mer och mer. Det ser kanske ut som jag slänger henne på filten, men det är hon som bråkar och när hon hamnar på filten så studsar hon iväg likt en fjäder, för hon vill absolut inte komma i närheten av filten. Hoppas den kommer lukta godare imorgon när jag tvättat den.

 


 

 

Av Yvonne - 9 juli 2013 13:52

Jag hälsade på hemma hos min gamla klasskompis ute på landet i Rackerby. Jag har inte varit där förut, men jag blev erjbuden att låna deras lyft så jag kunde tektyla min bil ordentligt. Det gick som en dans när bilen var uppe i luften och man kom åt överallt. Bilen blev ordentligt tektylad. Tack Annelie och Peder för att jag fick låna den. Ni bor underbart fint där på landet, och vilken tjusig gammal Merzedes ni hade. Såg ny ut trotts att den var en 70-talare. Den där Almondo tårtan som var glutenfri, får jag nog ta och köpa själv en dag. Bra å ha i fryset, men... jag har svårt att ha något gott hemma, det äts snabbt upp.

Klockan var runt 21:00 när jag åkte därifrånm, men jag åkte inte hem på en gång utan jag tog en sväng förbi Bobacken som ligger nästan på vägen hem. 

Åter igen togs det många kort på solnedgången, å jag joppas ni inte tröttnar på dom, för här kommer en drös med nya bilder.

Klicka på bilderna så blir dom större.

 

                                 

 

Ha nu en riktigt skön tisdag på er.

 

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards