Bobacken

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Besiktning, Snäjk, Vänersnäs, jordgubbar och räv

Av Yvonne - 28 juni 2013 19:47

I den ordningen har det gått idag.


Jag besiktiga bilen klockan 11:00 och den gick igenom utan anmärkning. Jag fick samma besiktnings gubbe som förra året, och... precis som förra året så kunde han inte låta bli att anmärka på något. Förra året så skulle jag hålla koll på en baklampa tyckte han. För han tyckte den lös något svagare än den andra. Hm! Enligt mig och min ford vän så lyser den lika starkt, och den har hållit ända sedan förra besiktningen, och ingen anmärkning på den fick jag på den i år, men... Nu var det andra grejer han inte kunde låta bli att påpeka på. Han kunde inte hitta några fel och jag fick inga anmärkningar på papperet, men sa han, om man ska vara rikigt kräsen så tyckte han att tongången var lite för hög. Tongången var lika hög som förra året, men då sa han inget. Är det för att han inte kan hitta några fel tro. Jag såg några ställen under karossen som jag får spraya lite mer tektyl på. Skulle vilja kunna komma under lite mer så jag kommer åt bättre, men jag har några månader på mig innan hösten är här igen.


 


Glad i hågen efter besiktningen så åkte jag hem och åt en snabb lunch. Sedan efter lite vila så åkte jag iväg till Snäjk i Vänersborg.

Jag bytte lina på rullen och så köpte jag 4 st vibrax, som jag tyckte liknade Mikaels vibraxar.


 

Den röda utav dom, en sådan har jag haft förut, men som jag blivit av med i ett botten napp.  Med den fick jag flera st gäddor med, vid Ullersundsbron en höst.


Jag tänkte jag skulle köpa något till missarna också medans jag var där. Snäjk har lite grejer även till katter och hundar, och jag hittade en stor klöspåle för bara 149:- Jag har ställt den på balkongen nu, och hoppas att Smillan ska klösa på den istället för på min fåtölj.


   


På hemvägen sedan så stannade jag till vid den gamla affären där Snäjk höll till förut. Jag hittade inget intressant där. Jag var annars ute efter någon topp eller blus till mig.


När jag sedan körde genom Halle och Hunne berg, så tänkte jag att jag skulle kolla hur det såg ut ute vid Vänersnäs. Har alldrig varit där ute förut, men efter att ha kört en bra bit, och vägen blivit smalare och smalare så vände jag igen. Jag såg Såtenäs flygflottilj på andra sidan, och jag tänkte jag skulle ta och köra vägen förbi Såtenäs på hemvägen istället.


Mikael har berättat att han brukar åka över Såtenäs till Vänersborg, och jag anade vilken väg han tog. Jag är så dålig på att komma ihåg namn på orter, men jag har åkt många gånger via Vänersborg till västkusten när jag var liten. Nu åkte jag ifrån Vänersborg, och svängde av mot Salstad. Vet man bara åt vilket håll man ska åt, så brukar man komma rätt till slut. Jag stannade till vid en jordgubbs plantering och köpte en liter jordgubbar som jag sedan åt på, på vägen hem. Jag passade på att fråga då om jag var på rätt väg, och jo visst, jag var på rätt väg. När sedan kört igenom Tun och förbi Såtenäs så mötte jag en bil som blinkade mot mig. Strax efter så kommer det en räv luffsande vid vägkanten på min sida. I munnen hade den något stort och svart som liknade en stor kloak råtta. Den såg helt orädd ut och den tittade sig omkring. Jag körde sakta förbi och jag mötte i min tur en bil som jag blinkade varnande till flera ggr. Jag såg sedan i backspegeln den mötande bilen bromsa in, och så såg jag att räven sprang över vägen och ut på ängen bredvid. Tänk om jag inte tagit den vägen, då hade jag inte fått se räven. Jag tänkte sedan att det kanske var en rävhona som var på väg hem med mat till sina ungar.


Tack Mikael för att du tipsade mig om den vägen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards