Bobacken

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Yvonne - 19 juni 2013 12:30

Det är sommar och så har jag fått en annan bättre dator med windows 7. Näsa vår någon gång så slutar Microsoft att säkerhets uppdatera xp, och då blir det inte så säkert att surfa på data vågorna. Den här datorn är så mycket snabbare och starkare och det är så mycket nytt som jag måste lära mig. Allt är på engelska också, och man får tänka efter en och annan gång och läsa noga så det inte blir fel. Men jag får backup av den förra ägaren som var så snäll som gav mig den här. Jag är så himla glad för att jag fick den här datorn.


Jag försöker att inte sitta för mycket framför datorn, för jag känner att det är sommar och tids nog så är det vinter igen och då blir jag sittandes här framför datorn lite mer, när ögonen inte är och blir för irriterade.


Idag ligger det fuktiga moln över Lidköping. Det gjorde det också igår men dom försvann på eftermiddagen och då tog jag en sväng ut till Bobacken igen och tog dom här bilderna.


         

Jag tog även lite nya bilder på Nossan, min ena katt när hon satt ute på pedistalen på balkongen. Hon fyller 12 år i slutet på augusti.


       

Idag så har jag tvättat på förmiddagen, diskat och gjort lite jordgubbs sylt till pannkakorna jag tänkt göra till middag. Imorgon så ska jag hem till Milles, min gamla häst stall och betes kompis, och fika med hans ägare. Vädergubbarna säger att det ska bli soligt och varmt, och jag hoppas att även midsommar afton ska bli likadant, men... det vete katten. Håller tummar och tår för fint väder i alla fall.


Obs! Vicke. Om du läser det här, så hoppas jag att du snart ska bli bra i din mage snart, och att det inte är något farligt du råkat ut för. Här kommer många krya på dig kramar till dig.




Ha nu en riktigt skön midsommar om jag inte skriver något i bloggen innan dess.


 




Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards