Bobacken

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Äntligen!

Av Yvonne - 26 juni 2013 15:19

Ja äntligen kan man säga om mycket. För en stund sedan när jag skulle skriva i bloggen så bröts internet förbindelsen. Efter lite koll på modemet så ringde jag comhem där jag fick reda på att dom höll på att mixtra med bredbandet och att det kunde bli uppehåll ända till kvällen, om jag nu hörde rätt, för nu funkar det igen, efter någon timmes avbrott. Hoppas det fortsätter funka för jag ska få lite hjälp och data undervisning av Mikael till kvällen, via messenger. Ska testa web kameran också och se hur den funkar.


Igår så fick jag följa med på en härlig fisketur med Mikael, ut till Hindens rev i hans båt. Det har jag längtat efter, och det blev en jättefin kväll i trevligt sällskap. 17 abborrar drog vi upp och jag fick upp 3 av dom varav jag tappade lika många. Men nu har jag spanat in Mikaels vibrax. Så till fredag efter att jag besiktigat bilen så drar jag till Snäjk. Ska försöka hitta likadana vibrax som han har. Dom ska ha färger som påminner om skalbaggar och andra insekter har jag insett. Inte för skrikiga färger utan mer mörka, helst svarta med lite blänk i. Sedan hoppas jag att jag också ska få lika mycket napp.


 


Det var inte bara abborrar som nappade, utan vi blev överösta av små små flugor när vi var en bit utanför Hindens rev, ute på sjön. Mysko! Vi var ju mitt ute på sjön. Dom borde ha befunnit sig lite mer inåt land tycker man.


       


Aborren nappade som bäst precis där flugorna var, men vi stod inte ut, och efter en stund så blev vi tvungdna att dra därifrån. Dom trängde in överallt. Näsa, mun och ögonen blev hårt ansatta, och dom satte sig i min ögonsalva. Så fort man andades in så hamnade dom i näsan. Det formligen snöade med flugor över oss. Vi hade med oss fika och där kunde man ju inte fika bland alla småflugor som invaderade oss. Om man inte ville ha småflugor som extra krydda.


                 


Idag så är det regnigt och blist värre, och det är skönt att sitta inne och njuta av gårdagens minnen och bilder. Ska snart springa ner till tvättstugan och lägga i lite tvätt, och jag har precis satt i mig en nystekt abborre.


Sommaren är inte över än, och jag hoppas på fler fina kvällar med Mikael, och underbara solnedgångar vid Bobacken.


Ha det så gott så länge så hörs vi.


 


 
 
Fenixmona

Fenixmona

28 juni 2013 05:04

Nej, verkligen inte...nu förväntar jag mig den sommar som jag är övertygad om att den kommer...Våren var sen och den varma sommaren är förskjuten lika länge, så jag tippar på att det blir varmt o torrt med start i nästa vecka!
Mystiska flugor som svärmade runt o på er! För det var ju säkert det de gjorde...svärmade. kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
syren

syren

28 juni 2013 17:34

En härlig fisketur ni har haft,det ser verkligen underbart ut.Abbore är ju gott också.Fina bilder! Idag har vi lite sol efter några dagars regn och det behövdes.kram

http://syren-syren.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards