Bobacken

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Vet ni vad. Jag såg en bäver igår kväll.

Av Yvonne - 10 juni 2013 20:27

Jag var ute vid Bobacken och såg solen gå ner, igen. Strax efter att solen gått ner i horisonten och allt var andlöst stilla. Man kunde höra en knapp nål falla och en vän, som brukar också sitta och titta på solnedgången, nös till så det riktigt ekade. Inte långt efter då vi nästan var på väg att gå hem, så såg jag något stort komma simmande till höger om oss. Det var en av bävrarna som finns där vid Bobacken. Vi blev ståendes alldelles stilla och när vi pratade med varandra så viskade vi lågt. Bävern simmande mot vassen och sedan vidare ut i viken. Den dök då och då och plaskade med rumpan. Tyvärr var det för mörkt och den var för långt borta, för att jag skulle få med den på bild. Solen hade ju precis gått ner i horisonten och den glimmande lite svagt.


     


Bävern dök upp strax efter att jag tagit dom här bilderna. Klockan var då runt halv 11.


När jag precis kommit till Bobacken så fick jag syn på ett mås par som hade fått 3 små kycklingar som sprang om kring på en klippa.


   


Jag filmde dom, eller försökte få till en bra film på dom. Men det blev kanske inte så skarp film, för dom var en bit bort och när jag Zoomade så blev skärpan inte så tydlig.



 

Det var en härlig kväll jag fick uppleva, och imorgon tänker jag åka dit ut igen. Idag har jag fått hjälp med att kolla över bilen inför besiktningen och handlat lite, men så glömde jag köpa mjölk. Allti är det nå´t man glömmer. 

Sandalerna som jag köpte dom är jättesköna. Men man får passa sig om det kommer vatten i dom, då blir det halkigt.

Här kommer lite mer bilder från går kvällen. Jag vet. Jag har dille på solnedgångar.


                             

Klicka på bilderna så blir dom större.


Jag stod och kastade med med fiskespöt hela kvällen, men strax efter hlav 10 då packade jag ner det, för det fanns ingen fisk som ville hugga.

Men... när solen gått ner. Då började gäddorna jaga i vassen. Va dom plaskade och stimmade runt. Nästa gång så ska jag inte packa ner spöt så tidigt.


 


Jag hade också med mig kikaren, och jag tänkte undrande om jag kunde få ett par bra och nära bilder på ön längre bort. Så jag lade kamerans lins mot kikarens lins, men... det blev jobbigt och jag fick till en rätt rolig bild.


 


Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt, för gårdagens sena och underbara kväll gjorde mig rätt trött idag. När jag släckt ner datorn så ska jag ta och äta en bit nybakad bröd, bakad på glutenfritt mjöl. Hoppas ni gillade mina bilder, god natt på er nu, så ses vi snart igen.


 


 
 
Fenixmona

Fenixmona

11 juni 2013 05:19

Så många underbart fina bilder! Vilken fantastisk kväll det måste ha varit! Förstår mycket väl att du stannade kvar och lät din kamera jobba! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

11 juni 2013 09:56

:)

 
Ingen bild

vicke

13 juni 2013 05:15

Ja, vi tycker om dina bilder, synd att du inte fick en på bävern.
Ny operation på gång för min del, ha det så bra så hörs vi

Yvonne

19 juni 2013 12:22

Det låter inte bra. Hoppas du inte är allvarligt sjuk. Krya på dig.

 
syren

syren

18 juni 2013 19:20

Vilka underbara bilder,det måste ha varit en härlig kväll.Videon var fin också!kram

http://syren-syren.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards