Bobacken

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Förkylt har det blivit här

Av Yvonne - 29 december 2011 17:35

Som så många andra förmodar jag. Det började med en massa nysningar igår och när jag vaknade i morse var jag tung i huvudet, täppt i näsan och slemmig. Jag har inte ont i halsen än, men lite. Men jag tror det är efter nysningen igår då jag försökte hålla igen när jag stod och borstade tänderna. Jag hade hela munnen full med tandkräm och alla vet ju att om man har något i munnen när man nyser, så skvätter det iväg något välldigt. Jag böjde mig snabbt ner mot handfatet och försökte att inte nysa så hårt, och bara för att jag försökte hålla igen så brände det till ordentligt i svaljet när jag inte till sist kunde hålla igen på nysningen. Jag tänkte att nu brast det något för det gjorde ont ordentligt, men jag kände ingen blodsmak. Jag tror det är biverkningarna efter den nysningen jag har i svaljet. Jag har därför inte varit ute idag i blåsvädret utan tagit det lugnt och försökt kurera mig med vila och tabletter. Näsan rinner omvartannat och jag nyser så katterna hoppar högt, och jag känner att det är lite tungt att andas. Mina förkylningar brukar gå ner i lungorna om jag inte passar mig. Hoppas det inte blir värre så jag snabbt blir bättre. Hade tänkt åka ut till Milles och Shinja och ge dom lite nyårsgodis. Det ska visst bli kallare igen till helgen, men sedan ska det åter bli regn. Sommarvädret var väl likadant. Ena dagen soligt och varmt, och nästa var regnigt som skam.

 



 
 
annemon

annemon

29 december 2011 18:38

Krya på dig. Förkylningstider tror jag, men inte hos oss, peppar peppar ta i trä.
Kramen

http://annemon.bloggagratis.se

Yvonne

29 december 2011 22:38

Jadu! Om man är mycket bland folk så är det lätt att få i sig baskilusker av alla de slag. En del sprids med luften och andra genom kontakt. Jag har dille på att tvätta händerna annars, men det är svårt att skydda sig mot baskiluskerna som sprids genom luften.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards