Bobacken

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Yvonne - 5 december 2011 19:46

Jag har ett par äldre grannar i grannhuset intill som jag brukar prata med då och då. I höstas när jag lyckades fiska upp gäddor så berättade jag för den ene av paret, damen i fråga, om mina gäddfångster.   Då lös hon upp och berättade vad roligt hon och hennes man hade det som unga när dom hade en båt. Det var på 50 60 talet och så berätta en riktig otrolig gäddhistoria. Hon och hennes man och flera andra var ute och fiskade en varm sommar dag ute på Vänern någonstans. Hennes man stod och  kastade och fick en jättestor gädda på kroken. Han stod upp i båten vid relingen och höll på att dra upp den mellan fötterna då gäddan lossnade och försvann ner i djupet igen. Det gjorde även hennes man som hoppade efter.   Han dök efter gäddan och lyckades fånga den för hand, och lyckades även med att få upp den i båten. Hon mindes inte hur tung den var, men det var en jättestor en sa hon. Dom bägge är nu gamla och lever med värk och skrupler. Men en gång i tiden har dom varit unga och gjort sina bravader. Skulle ni ha hoppat efter i sjön om ni tappat en stor gädda? Den dagen var det varmt, riktigt badväder med klart vatten. Men... att fånga en enorm gädda med vassa tänder för hand, det vete katten om man skulle göra.

Av Yvonne - 5 december 2011 10:05

Nu drar det ner kall luft som får dom våta vägbanorna att frysa. Efter allt regn och varmt väder så blir det helomvändning i vädret. Min bil är lätt i aktern så i vinter har jag låtit två slitna sommar däck ligga kvar i kofferten. Jag hoppas det ska vara tillräckligt. Den är bakhjulsdriven och av äldre modell, så när det blir halt så blir det lite läbbigt när aktern plötsligt kan åka iväg.

                         (Stuntbilen kommer från Vickes gamla hemsida).

Jag har inte skrivit i bloggen på några dagar, för jag håller på att plita ihop en hemmagjord hemsida. Jag hoppas den ska funka och se bra ut när den är klar. Inga avancerade grejor i den blir det i den, endast bilder och några animationer som passar ihop med bilderna. Jag håller på och lär mig hur man gör, så jag kommer kanske göra flera hemsidor med olika innehåll. Men det beror på hur det går. Min dator blir segare och segare ju mer jag fyller på med bilder i word. Jag ska testa ett annat alternativ senare. Sedan är det något på comhems server som strular. Jag sparade ner lite på prov, på comhems ftp (server) och försökte sedan öppna min hemadress. Men det gick inte, för servern fanns inte. Jag kontaktade comhem och operatören jag pratade med kollade upp det hela så jag gjort rätt, men något var fel så hon felanmälde det.  

Dagens väder här där jag bor är solig och runt 0. Solen ligger på här på förmiddagen så missarna är ute på balkongen och solar sig. Tänkte jag skulle åka och tvätta bilen, för vem vet när jag kan göra det nästa gång. Jag får bara se till att låsen smörjs upp så jag får upp bilen sedan. Listorna runt dörrarna har jag tidigare mjukat upp med silicon, jag får väl bara ta och torka av dom efteråt. Kofferten brukar jag alltid få problem med vintertid, när det är riktigt kallt. För knappen jag trycker in fryser fast. Jag försöker smörja upp knappen runt omkring, men det är inte alltid det funkar. Så vintertid brukar jag se till att inte lägga något viktigt därbak                                            
        
          




Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards