Bobacken

Alla inlägg den 21 december 2011

Av Yvonne - 21 december 2011 23:32

http://web.comhem.se/yvonne.bilder Jag hade sparat dokumentet med ett stor I i början, när jag sparade ner det som index.htm Därför kunde inte sidan hittas Nu har jag sparat om det och kopierat över det igen på comhems server. Hemsidan har jag gjort inne på Microsoft word, och som ni märker så finns det en massa konstiga kryss runt en del bilder. Så ser det igentligen inte ut från början. Det är skuggor som jag lagt in när jag gjorde hemsidan i word. Obs! Jag håller på med en till hemsida till, inne i programmet Intellyweb som jag laddat ner. Där finns färdiga mallar redan att välja på, och jag får plats med mer bilder och animationer har jag märkt. Trots att jag har lika mycket utrymme att lägga upp hemsidan på. Antagligen för att dom färdiga mallarna inne i programmet inte fyller upp något utrymme. Tror jag i alla fall. Har fått en till hemside adress som jag sedan ska lägga upp den andra hemsidan på. Jag kommer fylla upp hemsidan med så mycket material jag bara kan , och som jag inte visat upp tidigare, och jag gör det lite lättare att hitta till dom olika bilderna och övrigt material.

Av Yvonne - 21 december 2011 09:54

Tiden går fort. Bara några dagar kvar till Julafton. Men ju äldre man blir så är Julen inte lika spännande längre. Man har väl varit med om så många Jular redan så det man kände som barn har bleknat. Jag försöker ändå finna inspiration och pynta och göra Julgranen fin. Hoppas bara Smillan kan hålla sina tassar borta, från glitter och glim. Nossan är däremot inte så intresserad längre. Men hon har blivit som jag, blivit äldre och lugnat ner sig, från allt Julstim.

                                          

Så här ser min lilla Julgran ut, men det är en gammal bild, som jag gjort om till en animation. Jag har inte riktigt vågat mig på att ställa fram den än, ifall Smillan får fnatt och vill ha allt glim. Förra året så sprayade jag granen med rumsdoft, men jag mådde själv inte så bra utav det. Nu försöker jag komma på något annat, och om någon annan vet något, så låt mig gärna få veta det.


       


Så här såg morgon solen ut i morse. Den försökte tränga igenom molnen, men lyckades inte. Små snöflingor kom istället och halt värre ser gatan ut att va. Får se om jag sticker iväg till Milles senare, annars får jag ta en tur imorgon. Va jag längtar till ljusare och varmare tider, då jag kan vara ute och njuta av naturen mycket mera. Håller på för fullt med den nya hemsidan, där jag lägger ut sommarbilder och mycket mera. Den gamla hemsidan som jag gjort inne i  Microsoft Office, får jag inte att fungera. Så jag har laddat hem Intelly web, där jag kan lägga upp fler bilder. Sedan ska det visst bara klicka sig vidare, och lägga ut hemsidan på comhems server. Hoppas nu bara att det ska fungera, så det inte blir som med den gamla.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards