Bobacken

Alla inlägg under mars 2011

Av Yvonne - 25 mars 2011 10:26

Nu har jag gjort en animation av en av bilderna jag tog igår. Mammuten ritade jag på fri hand och ser kanske lite rolig ut. Bakbenen ser lite ut som på en häst kanske, ha ha. Om jag hade ritat av en elefant så kanske den sett bättre ut, och jag hade ingen bild på en mammut heller så fick fantisera ihop en.

Det är Våffeldagen idag också. Jag ska använda ett helt nytt våffeljärn som jag köpte på LDL i början på veckan, så det ska bli spännande att se hur det kommer gå. Jag skrev i bloggen igår ocskå att jag ev. skulle ta en sväng till Falköping och tranorna till helgen. He! jag väntar nog lite med det, kanske till nästa vecka. På Tv nyheterna i morse sa dom att det skulle vara fullt med fågelskådare där till helgen.

   

Av Yvonne - 24 mars 2011 17:49

Och om vädret är lika fint till helgen så kanske jag drar iväg till Falköping för att ta lite bilder på tranorna. Det kanske vore något nu när jag kan Zooma.

Min blogg är nu full med bilder på Kinnekulle på håll. Även i min gamla blogg som jag fortfarande har kvar. Adressen dit finns till höger i denna blogg, bland länkarna. Ni kanske undrar varför jag tog kort på bara isen på en bild. Jag försökte få med dallret i luften. Ni vet på sommaren när det är riktigt varmt så kan luften dallra ibland. Utöver vattnet där isen sprucket upp så dallrade luften för fullt. Man kan kanske ana det på bilden. Fast det blåste så kände man ändå en värme i luften. HÄRLIGT!

Tänka att jag står inte så långt ifrån sta´n. Ändå känns det som om man flyttats tillbaka i tiden, långt långt bak till forntiden, då mammutar, sabeltandade lejon och andra monstruösa varelser levde på jorden. Ha ha, har man livlig fantasi så har man. Jag kanske ska göra en animation av en av bilderna. En neandertalare som släpar sitt byte över stranden. Undrar var jag kan hitta en sådan.

           


Av Yvonne - 23 mars 2011 16:06

Jag var inne på sidan Pc för alla tidigare idag, och tittade runt lite. Jag såg samtidigt att man kunde få 3 nr av tidningen PC FÖR ALLA för 99:-, plus 3 av någonting annat som hette Millenium (Det såg ut som filmer). Jag tänkte att jag kanske skulle pröva prenumera på dom lite längre fram. På min eftermiddas promenad senare, så slank jag in på Ria Second hand och strosade planlöst omkring lite. Jag såg lite tidningar i en bokhylla och upptäckte att det vara Pc tidningar. Det var en hel hög och jag drog till mig några. Såg då att det var förra årets tidningar och frågade en expedit vad dom kostade. 3:- st sa hon, och jag hade så det räckte till 5 tidningar. Jag valde ut dom som såg mest intressanta ut för mig, så nu efter en blåsig promenad så ska jag lägga mig i soffan och kolla vad man göra för intressant med sin gamla dator.   Jag vill tacka Vicke igen för all hjälp jag fått med datorn. Jag har haft användning av programmet jag laddade hem från pc för alla. Har använt det en gång till, för datorn började plötsligt åter gå trögt. Programmet hittade flera fel som det lagade snabbt, så nu går datorn som den ska igen. Obs! Jag har lagt upp en länk till sidan bland mina länkar till höger på bloggen.

 

Av Yvonne - 22 mars 2011 14:02

Med tanke på allt som händer i världen just nu, så har man suttit lite som klistrad framför tv:n eller datorn. Gjorde snabbt en enkel animation om det. Tittar själv just nu på nyheterna, men ska snart ut på en cyckeltur och njuta av det goa vårvädret. Det blåser friskt så det blir kanske lite jobbigt i motvind, men då får ja väl gå.

 


Av Yvonne - 22 mars 2011 10:26

Vad tror ni om det här? Visst ser det riktigt verkligt ut, ha ha. Det är inte var dag man ser en elefant komma flygande och landa på en flygplats. En ny variant av en Jumbo Jet, hi hi.   

Av Yvonne - 21 mars 2011 23:45

Jag hittade en alldeles rykande färsk trailer av den nya filmen Pirates of the Caribbean 4 som kommer visas denna sommar. Den verkar vara lika spännande som alla dom andra filmerna. Arrrghh! hi hi. Jag älskar Johny Depp i rollen som Jack Sparrow, och jag älskar Walt Disneys äventyrliga filmer      

Av Yvonne - 21 mars 2011 09:49

 

http://www.redcross.se/

Härom dagen fick jag ett sms från telenor, om att om man sms:ade KRAM till 72900, så skänkte man 50 kr till Röda Korset och hjälpen till Japan. Tänk vad man kan göra nu för tiden. Obs! Det är bäst är att gå in på Röda korsets hemsida om man vill skänka pengar som ska gå till hjälp till ett visst ställe i världen. Det var nog inte till bara till Japan jag betalade in 50:- till. Nu när jag läste sms.et nogare, med läsglasögonen på, så stod det att pengarna går till många olika ställen världen över som behöver katastrof hjälp. Det är många just nu som behöver hjälp. Det var nog därför Telenor skickade ut ett sms till sina kunder, för att samla in lite mer pengar.

Av Yvonne - 20 mars 2011 17:27

Jag hamnade åter ute vid Ullersundsbron, men den här gången tog jag en längre promenad. Det är lite backigt där och förra gången var det mer is, och jag hade lite problem då med halkiga skor. Det hade jag inte den här gången.

  På den här bryggan intill Ullersundsbron, satt jag mycket och fiskade på som liten. En gång när jag och Isac, mormors sambo fiskade så kom en gädda simmande intill bryggan. Hon simmade slött och lungt förbi medans Isac sprang fram och tillbaka och svor över att han ingen håv hade. Den gäddan klarade sig den gången ifrån av att bli middag.

 

Här är Ullersunds kiosken som endast är öppen på sommaren. Den ligger tvärsöver, där bryggan finns. Där jag står på bryggan så står jag på själva LäckÖ.

Vid själva bryggan så är isen borta. Men man kan ana den därborta. Och något annat också.

 

Två svanar som förmodligen väntar på islossning, och sommar.

 

Det dök upp 2 gäss längre bort under bron.

Och så klart så kunde jag ju inte låta bli att fota några gamla ekar. Snart så kommer det sitta löv på dom och då kommer dom se mycket vackrare ut.

Jag bara säger det. Va enkelt det är med en digitalkamera.     Nu ska jag gå och ta mig en kopp kaffe och slappa lite framför tv:n.

Obs! Medans jag gick i skogen på en backig stig så dök bilden av Mallen bredvid. Sidan av hans fuxiga huvud och vänstra öga syntes, och han hade bosalen med fjädern på sig. Kunde inte låta bli att gråta en skvätt för jag saknar honom så mycket, när jag är ute i skogen och går. Jag brukade promenera mycket med honom, och på hösten plockade vi svamp tillsammans.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards