Bobacken

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Animerad Mammut

Av Yvonne - 25 mars 2011 10:26

Nu har jag gjort en animation av en av bilderna jag tog igår. Mammuten ritade jag på fri hand och ser kanske lite rolig ut. Bakbenen ser lite ut som på en häst kanske, ha ha. Om jag hade ritat av en elefant så kanske den sett bättre ut, och jag hade ingen bild på en mammut heller så fick fantisera ihop en.

Det är Våffeldagen idag också. Jag ska använda ett helt nytt våffeljärn som jag köpte på LDL i början på veckan, så det ska bli spännande att se hur det kommer gå. Jag skrev i bloggen igår ocskå att jag ev. skulle ta en sväng till Falköping och tranorna till helgen. He! jag väntar nog lite med det, kanske till nästa vecka. På Tv nyheterna i morse sa dom att det skulle vara fullt med fågelskådare där till helgen.

   

 
 
Ingen bild

bellaisabella

25 mars 2011 19:08

Hej !!

Vad fint du ritar (^_^)

Kul att titta in hos dig och jag tittar grna tillbax igen.

Vill bara be dig att läsa min blogg om du vill veta vilken mirakel hjälpte mig att bli fri från min värk och mycket mera.

Ha en fin helg/bella

 
Johanna

Johanna

25 mars 2011 19:55

coolt!

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Sanna Nilsson

Sanna Nilsson

25 mars 2011 20:24

hejsan svejsan!

besökte din blogg via rampljuset och fann denna vackra header. var gör du den och fixar rörande bilder(animationer)?¨
tack för svar!

http://cookiesandcream.bloggplatsen.se

Yvonne

25 mars 2011 21:08

Hejsan! Jag gör mina animeringar i ett program som heter Gimp som jag har laddat hem från nätet. Vattenanimeringen har jag gjort i ett annat program som heter Sqirlz water reflections, som jag också laddat hem från nätet. Bägge programmen är gratis att ladda hem. Vicke som brukar ha en blogg här på bloggplatsen har lärt mig hur man gör. Tyvärr så har han släckt ner bloggen just nu men jag hoppas han kommer tillbaka. Gå in på länken pc för alla bland mina länkar. Där ska dom ha programmet. Om Vicke öppnar en blogg kan han hjälpa dig. Jag kan bara dom enklarae sakerna. MVH Yvonne.

 
Margit

Margit

25 mars 2011 21:00

Så duktig du är på göra animeringar!!!
Måste vara kul att åka och titta på TRANORNA..dom dansar väl...
Önskar deg en TREVLIG o fin HELG!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards