Bobacken

Direktlänk till inlägg 11 september 2013

Häng med ut på Hindens rev

Av Yvonne - 11 september 2013 11:25

Jag fick ett litet infall i förrgår. Jag har hela sommaren tänkt på att knalla ut på Hindens rev. Jag försökte med det för några år sedan men kom då inte så långt för jag hade för mycket att bära och så var det alldeles för varmt. Jag har tillsammans med min skolklass, när jag gick i Vinninga skolan knallat ut dit. Jag minns då att jag fick skoskav och jag fick låna ett par skor av min ena lärare, Vi hade 2 st ett tag. 

 

 


Filmen ovanför mixtrade jag ihop av bilder och filmsnuttar jag tagit igår. Jag ska säga att jag fick gräslig muskel värk i nedre benen efteråt, men jag klarade mig ifrån att få ont för övrigt, där jag brukar ha ont. Jag hade klätt mig med varma kläder som håller mig torr och varm, och på smalbenen/vadbenen har alltid stöd strumpor utan fot, så jag inte ska få kramp så lätt. Jag har fortfarande muskelvärk men det är lite bättre och jag funderar på om jag ska ta en promenix dit ut igen längre fram, om jag kan. Solen går ner tidigare och tidigare och det tar några timmar att knalla ut på revet.

Obs! För att kunna läsa informations texten i filmen ordentligt så klicka upp filmen i helskärms läge. Om det inte går här i bloggen så klicka på länken in på youtube och gör det där. Ha nu en fin fortsättning på veckan så hörs vi.

 

Obs! Jag glömde en annan nygjord film jag gjort. En ny solnedgångs film från Bobacken.

Ha det så gott.

 

 

 
 
Ingen bild

Annelie

11 september 2013 23:02

Kommer ihåg den promenaden med klassen. Tyckte vi gick hur länge som helst. Vi skulle bada när vi kom längst ut. Du fick skoskav och har för mig att du gick omkring med en handduk över axlarna som skydd mot solen. När vi äntligen kom fram gick min bikiniöverdel sönder ha ha. Fick bada i t-shirt. Vi var vid vår lärares sommarstuga och det var massor med mygg. Mina fötter var fulla av bett och svullnade upp och kliade. Såg ut som två fotbollar. Kommer också ihåg att skorna du lånade var lite för stora. Du hasade fram på stigen/vägen, ha ha.

Yvonne

12 september 2013 10:49

Ja det var en jobbig tripp :) Kanske för att vi gick mycket på stenarna på stranden, om jag nu inte minns fel. Skorna som jag fick låna var ju enorma, men dom skavde i alla fall inte. Den här gången gick det mycket smidigare, men fy vilken muskelvärk jag fick i bena. Men fötterna mådde bra. Jag är så himla glad över sandalerna. Obs! Du minns rätt mycket från skolklassens besök ut på Hindens rev.

 
Fenixmona

Fenixmona

12 september 2013 05:49

Jättefin film o jättelång promenad! Jag hoppade över texten i början men följde med dig på promenaden!
Vi bor ju också i lägenhet men vill ha snyggt på vår utsida! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

12 september 2013 10:50

Jag skulle vilja ha sjöutsikt utanför mina fönster ;)

 
inger Rozén

inger Rozén

12 september 2013 13:41

Hej!Så fina filmsnuttar!Mycket vackert-
Idag börjar DALLAS!
Kram,Inger

http://Chintohs.blogspot.se

 
syren

syren

12 september 2013 16:10

Vilken fin film du gjort på Hindens rev.En underbar promenad är det. Solnedgången är fin.
Tack för din fina kommentar! kram

http://syren-syren.blogspot.com

 
Fenixmona

Fenixmona

15 september 2013 08:15

Sjöutsikt hade vi innan vi sålde vårt hus, då vi bodde 200 m. från havet. Fast där var fruktansvärt blåsigt o kallt både höst, vinter o vår...och blev inte sommaren bra så var det kallt även då...Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards