Bobacken

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Yvonne - 19 juli 2012 00:10

Och jag hoppas jag hittar mer längre fram, och att inte någon någon annan hinner före. Jag vet vart det växer mer, men dom är inte så stora än. Skogsmaskiner har varit i farten också och förstört marken ute i skogen. Synd. Jag önskar att man kunde använda hästen mer i skogen, för då blir marken mindre förstörd, och det skonar även dom andra träden och det blir lättare att sätta nya trädplantor. Men... som vanligt så ska allting gå så fort, och pengarna är viktigare. Jag tror faktiskt det skulle bli billigare för skogsbonden om dom hyrde in en eller två "skogsbrukshästar" med förare, som fällde träden och röjde ute i skogen. Det behövs Kanske bara födas upp mer sådana hästar och tränas upp för sådant arbete. Tänk va ekologiskt och skonsammare det skulle bli, och mycket trevligare.


     

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards