Bobacken

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av Yvonne - 5 juli 2012 14:03

Det var ute på Bobacken och jag hade precis kommit dit och skulle ställamig på ett ställe och kasta med fiskespöt. Plötsligt hörde jag ett sprassel och när jag tittade ner så var det stor svart snok som snabbt ringlade undan. jag i min tur hoppade ett steg bakåt, för jag skulle precis kliva över ormen som låg i en klippskreva jag skulle kliva över. Båda jag och ormen tittade på varandra tvekande, till slut så ringlande den ner i vattnet. Ormen hade legat och solat och ormar ser inte så bra, men känner och hör desto bättre skakningar i marken. Stackarn visste inte vart den skulle ta vägen sedan märkte jag, för den höll på att simma upp mot mig där jag stod på berget och skulle fiska. Men den fick syn på mig och hörde mig när jag sa, nä nä här står jag. Då simmade den ut i sjön och försvann. Där ute vid bobacken finns det gott om orm av alla de slag. Huggormar också har jag hört. Och jag har hört talas om att det ska finnas en bäver någonstans. Jag kom hem sent igår igen, för mot kvällen då dom flesta gått hem, så blev det lugnt och skönt och himlen blev så fin. Det såg ut nästan som vi fått 2 solar, men det var väl fukt i molnen som gjorde så att det såg ut som så.


 


Vid middags tid så tog jag även lite nya kort på missarna som lagt beslag på en stor låda som en dator en gång varit i. Jag har lagt den över marsvinsbruen ute på balkongen, och där har nu missarna sina favorit platser.


 


Nu får ni det så gott så länge. Det ska ju bli bättre väder och det måste man ju passa på att ta till vara på.


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards