Bobacken

Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Animerat vattenfall

Av Yvonne - 17 mars 2011 15:46

I natt när jag gjorde animationen jag har på toppen i min blogg nu, så fanns det även en bild på ett vattenfall i almanackan. Det var två vattenfall på samma bild men jag reducerade det till ett. Nu på eftermiddagen efter en uppfriskande cyckeltur så gick jag in i programmet "Squirl" jag har laddat hem på datorn. (får kolla upp senare om jag stavat rätt senare). Om man har en bild med en sjö på så kan man med hjälp av det programmet göra vattnet levande. Jag har alldrig testat på vattenfall förut och hade ingen aning om hur jag skulle gå till väga för att få till det. Visste inte heller om det gick att göra det, men jag testade mig fram. Jag fick faktiskt till ett också. Gick sedan in i gimp och gjorde lite vattendimma och lite rörelser i träden med hjälp av Iwarp i programmet. Det kanske blev lite väl mycket rörelser, men om man låtsas att det är vattenfallet som får träden att darra, så ser det rätt naturligt ut.

  

Nu har tvätt som ska tvättas och lite annat att göra. Får se om någon annan idé dyker upp under tiden som man kan göra en animation av.  

 
 
Vicke

Vicke

17 mars 2011 18:41

Ja, du fick till det jättebra med vattenfallet, ha en fin kväll nu
Ps, trivs du med den nya bloggen?

http://vickesblandningar.bloggplatsen.se

Yvonne

17 mars 2011 20:22

Ja den var rolig och mycket enklare att ha att göra med. Man behöver inte vara ett geni för att ändra bakgrunden på den. Ha en fortsatt fin kväll.

 
Vicke

Vicke

18 mars 2011 05:33

Jag hoppas att du får en fin dag trots det tråkiga vädret vi ska få

http://vickesblandningar.bloggplatsen.se

Yvonne

18 mars 2011 09:46

Här är allt vitt igen, men det ska bli varmare till helgen så det kommer snabbt smälta bort. Ta det lugnt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards