Bobacken

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Hej på er, nu var det ett tag sedan

Av Yvonne - 12 oktober 2014 12:40

Hej på er, nu var det ett tag sedan. Jag har inte orkat skriva så mycket i sommar i bloggen. Jag har fått fokusera på annat. Jag vill inte skriva så mycket som handlar om mitt privat liv i bloggen, mitt privat liv angår bara mig själv. 

 

Ursäkta om jag verkar lite otrevlig nu men det är inte min mening att vara det. Jag har brutit med några av mina "släktingar" för så länge jag har haft med dom att göra så har dom ställt till med bråk. Nu vill jag gå vidare och fokusera på människor som jag mår bra av att umgås med. Jag har skrivit i bloggen tidigare om mycket jag har varit med om när jag växt upp. Jag försöker varje dag bearbeta minnena och se framåt, och är i fortsättningen väldigt noga med vilka vänner jag har. 

 

Behandla andra som du själv vill bli behandlad och var så ärlig som du bara kan. Folk som står och ljuger en rakt upp i ansiktet utan som helst skam eller som är oärliga och elaka på andra sätt, dom håller jag mig så långt borta i från, för resten av mitt liv.

 

Man kallar sådana personer för energi tjuvar, för dom tar energi från andra för att dom själva ska må bra.

 

Behåll dom vänner som du verkligen håller dig kär, och var ärlig i allt vad du gör, både mot dig själv och mot andra. Om du inte kan vara ärlig mot dig själv, då blir det svårt att vara ärlig mot andra.

 

Om du inte mår bra, tala då om det för din vän och var snäll istället för elak. Det drabbar bara dig själv till slut när ingen vill vara vän med dig.

 

Ha en skön söndag på er.

 

 

 
 
Ingen bild

Annelie

13 oktober 2014 17:27

Såg en tavla för ett tag sedan med tänkvärda ord; "Jag kan aldrig påverka vem som kommer in i mitt liv, men jag kan välja vem som får stanna kvar. Hej då!". Tänkte på dig när jag såg den. Härligt att höra från dig igen på bloggen. Hoppas du haft en bra sommar med många härliga kvällar på bobacken. Ha en bra dag!

Yvonne

21 oktober 2014 18:45

Jag har tänkt på dig också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards