Bobacken

Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

God fortsättning på det nya året 2016

Av Yvonne - 1 januari 2016 18:06

Ursäkta mig för att jag inte bloggat på ett tag. Fibron är inte snäll mot mig och lite före Jul så sträckte jag en muskel i ryggen så jag hade väldigt svårt att sitta. Man tappar lusten och koncentrationen att göra saker då. Den här råa vintern är inte bra för fibron. Det bränner och hugger i musklerna och om jag inte passar mig så kan dom krampa eller så sträcker jag mig, och det är inte något man kan träna bort. Det blir dubbelt så värre om jag anstränger mig när jag har riktigt ont, utan man får helt enkelt ta det väldigt lugnt och vänta ut attackerna, och röra på sig lite mer när man mår bättre. Torr värme är bäst för fibron, men då strejkar mina annars torra ögon. Alltid ska det vara något som inte är bra. Nu har jag i alla fall tränat lite på att rita med ritplattan, och på att göra en animation samtidigt. Jag börjar få kläm på det hur man ska göra   

 

 

Hoppas ni gillade den. Jag får träna mer på att rita rörelser så det ser lite mer verklighets troget ut. Hoppas ni alla där hemma mår bra efter gårdagens och nyårsaftonens festligheter. Jag och missarna delade på en hög med räkor, och jag såg på raketskjutningen vid midnatt på tv:n. Det regnade här under natten så det kan inte ha varit så roligt att ha varit ute inatt.

 

Ha nu en god fortsättning och var rädda om er. Hoppas det här året blir bättre än förra året.

 

 

 

 

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

24 mars 2016 13:36

Hej!Julen varar till påska!Glad Påsk!

http://chintohs blogspot se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards