Bobacken

Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

I helgen har det varit cruising i Lidköping

Av Yvonne - 7 juni 2015 23:08

Jag var framme igår kväll på stan och fotade alla fina jänkare och andra gamla bilar som rullade på gatorna. Roadmasters i Lidköping hade anordnat sin årliga cruising och i år så var det även nationaldag, på samma dag. Flera bilar hade svenska flaggor fastsatta på sig och dom flaxade bra i den hårda vinden som svepte ner över stan. På förmiddagen och middagen så hade det regnat ordentligt. Det var powerträff då i Nossebro och dom lär ha blivit dyngvåta dom som varit där. Efter träffen så håller alltid Roadmasters en cruising i stan, så alla gamla bilar som varit där, i alla fall dom flesta, rullar då vidare hit till Lidköping.

 

Jag tog lite över 100 bilder på bilarna som rullade förbi ströget i stan, men fick inte med alla, för alla åkte inte genom ströget där jag stod. Jag åkte lite runt innan jag åkte hem senare, och då såg jag många svenska gamla bilar, som amazoner, saabar mm. Man får krypa så sakta fram när man cruisar, och det blir stopp stup i kvarten. Det går väl an om man har en bil med automat, då är det bara att gasa och bromsa. Men en bil med manuell växellåda som dom flesta eurpeiska bilar har, där får man trampa ner på kopplingen stup i kvarten och kopplingspedalen kan vara rätt så hård, och man får trampa ner den i botten stup i kvarten. Det blir jobbigt för foten man trampan ner kopplingen med, och bilen mår inte så bra av heller att stanna hela tiden och krypa sniglande fram, gata upp och gata ner.

 

Jag har klippt och pysslat ihop en film av alla bilder, och lagt på rockmix musik så det ska svänga ordentligt när ni tittar på filmen.

 

Hoppas ni gillar den för här kommer den.

 

 

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

5 september 2015 15:13

Hej!
Nu är det höst igen.Jag visste inte var jag skulle kriva.Verkar inte heller som du vait här på länge.
Kramar,Inger

http://chintohs blogspot se

Yvonne

11 oktober 2015 15:51

Du får ursäkta mig. Jag har inte så mycket att skriva om. Har hållit upp ett bra tag, och funderar på att lägga ner bloggen helt. Jag har börjat skriva i min andra blogg där jag visar hur man gör animationer. Jag tittar in nu bar för att se om jag kan länka mina animationer till facebook.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards