Bobacken

Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Här kommer bilder på sommarens 1:a fisketur.

Av Yvonne - 15 juni 2014 10:19

Nu var det ett tag sedan jag skrev i bloggen. Vet inte vad jag ska skriva om ibland och man behöver göra lite annat. Jag har en hel hög med böcker nu också att läsa och så vill jag vara mer ute, som tex Bobacken. Men igår fick jag följa med ut och fiska med Mikael. Årets första riktiga höjd punkt. Och abborre fick vi och även flera st. slemgrisar. Mikael använder 2 spön och jag ett och vi svirvlar. Vi åker sakta framåt medan dragen spinner bakom båten. 28 abborrar behöll vi och som var stora och fina. Men vi tappade flera st. och några släppte vi tillbaka. Vi fick också upp ca 7 "slemgrisar" gäddor. Jag fick 2 av dom och den vägde runt 3 kg, den största hittills som jag fått upp, men dom fick gå tillbaka. Jag har ett litet kök med en liten diskbänk och gäddorna är ett par hala rackare så nä, så roligt ville jag inte ha. Får fullt upp idag att rensa flå 10 abborrar snart. Ska bara diska först. Fickk ont i muskelknutarna i ryggen också för jag blev kall. Jag hade ont lite tidigare och det blev inte bättre av att det drog lite runt rygen. Det blev som tur lite bättre när jag ställde ryggsäcken bakom ryggen, och när jag parkerade bilen hemma sedan så fällde jag ryggsätet och vilade. Vad skulle jag göra utan det sätet. Smörjde in musklerna sedan med Ipren gel.

 

 

Mikael tog den här bilden med sin mobil kamera, å jag snodde den. Hoppas han inte har emot det   

 

 

Här strögar vi ut utmed Hindens rev.

 

 

Här är vi längst ut på Hindens rev och till vänster så syns Kinnekulle lite vagt.

 

 

Den fösta abborren fick Mikael upp.

 

 

Och även den första gäddan.

 

   

Den här gäddan fick jag, på bilderna ovanför.

 

         

Det nappade och nappade tills solen gick ner, då for vi hem.

 

   

Vi fikade inte förrän vi var i hamn, men vi fick äta rabarber kaka utan vanilj visp och grädde, för dom hade jag glömt hemma. Ja ja, men vi fick mycket fisk.  Nu ska jag gå ochdiska och sedan ska jag flå fisk. Ha det så bra så länge och ha en udnerbar söndag på er nu.

 

 

 
 
Fenixmona

Fenixmona

16 juni 2014 13:49

Vilken fantastiskt fin fiskedag! God fångst blev det också! Här blåste för mycket så jag har ännu inte varit ute på fiske, trots att makrillen har kommit. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.se

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.com]Inger" target="_blank">blogspot.com]Inger Rozén

26 juni 2014 14:45

Hej!
Fina bilder!Och kul med fiske.Katterna fick väl smaka?Jag hade en snäll granne,som när han fiskade fick katten,som var Albin,en eller två firrar.Å jag rensade.Albin tyckte det var himla gott.Kram,Inger
Lånar sonens dator utifall du undrar.

http://chntohs blogspot.com

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.com]Inger" target="_blank">blogspot.com]Inger Rozén

26 juni 2014 14:48

Hej!
Jag såg inte om min kommentar kom in!
Fin fisketur!kram,Inger

http://chntohs blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards