Bobacken

Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Vilket otroligt väder vi har.

Av Yvonne - 23 maj 2014 23:01

Högsommar väder har det varit i ett par dagar nu, och jag har slitit med bilen. Jag stod och vaxade den i onsdags i hela 9 timmar allt som allt. Först tvättades den, sedan polerade jag den och sedan blev den vaxad, och dagen efter så hade den blivit gul av pollen. Kul! Igår så bytte min fordvän höger spindel led på den också. Allt som allt så har den setts över 3 gånger nu, inom en kort tid, och på måndag så ska den besiktigas. Hoppas att det blir rejält med regn imorgon så allt pollen spolas bort. Jag vill ju gärna att bilen ska blända besiktnings mannen   

 

Idag så stötte jag på en annan fin bil, på parkeringen ute vid Bobacken. En gammal cadillack.

(Klicka på bilderna så blir dom större).

   

 

 

Jag trodde inte att jag skulle komma dit ut idag, för väster om Lidköping så tornade det upp sig stora mörka moln och det började dundra dovt. Jag tog och satte på datorn lite snabbt och gick in på klart.se för att se hur väder prognosen för kvällen skulle se vid Svalnäs. 

 

Jag hade tur. Molnen med åskan skulle försvinna norrut och det skulle klarna upp så sakteliga.

 

Jag for iväg vid halv 7 tiden och med mig hade jag kameran. Hoppas ni inte har tröttnat på mina solnedgångs bilder från Bobacken.

 

                     

 

Ni får uräkta mig om jag itne skriver så mycket i bloggen nu för tiden. Har tappat lusten lite att blogga. Så fort jag kommer på något att skriva om och jag blir inspirerad så dyker jag upp igen.

 

 


 
 
Fenixmona

Fenixmona

24 maj 2014 08:27

Visst är det underbart väder, helt fantastiskt och hittills stämmer min prognos till punkt och pricka...Sen är det bara att hoppas att min prognos för juli o augusti slår fel, men det har den aldrig gjort hittills.
Solnedgångar är underbara! Jättefint med solstrålarnas spridning i molnen också. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
syren

syren

11 juni 2014 16:30

Vädert är underbart nu. Vilka fina bilar. Dina solnedgångar vackra. Ha nu det gott i sommarvärmen! kram

http://syren-syren.blogspot.com

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

14 juni 2014 11:33

Hej!
Så länge sedan,Yvonne!
Nu,ska jag köpa surfplatta nästa vecka.Och då är det adjöss med photoshop och GIMP som gäller.
Just nu sitter jag på sonens dator.Kram,Inger

http://chintohs blogspot.se

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

30 juni 2014 22:36

Hej!
Jag är så glad,Min dator har uppstått från de döda!Fick nytt hjärta.Kram,Inger.Fina kort på vädrets makter.

http://Chintohs. blogspot.se

 
Inger Rozén

Inger" title="http://blogspot.se]Inger" target="_blank">blogspot.se]Inger Rozén

30 juni 2014 22:40

Så vackert alltsammans.Skrev Hej men då försvann jag.Kram,Inger

http://Chintohs. blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards